maandag 21 maart 2016




Spring is here!




Via Pinterest


Héérlijk hé? 
De winter is officieel voorbij
Laat de Lente maar komen, tijd voor nieuwe frisse dingen, plantjes, schilderen in huis, tuin weer zomerklaar maken!
Ik tover onze tuin altijd om naar een hippiehappy zomerparadijs :-) 
Geïnspireerd door het Ibiza uit de jaren 70
Dat was mn eerste keer Ibiza, het échte Las Dalias, Grace Jones schalde door de speakers op het strand met La Vie en Rose, nog niet zoveel toeristen, geen 'see and be seen' entourage, nog onbedorven :-)
Zodra ik dát nummer hoor, denk ik weer aan die tijd

Springtime! Aint that great?
The Winter is gone, officially!
Bring it on, time for fresh and new stuff; painting the house, getting the garden organised.
I always try to make it a hippiehappy paradise :-), inspired by Eivissa , the Eivissa of the early 70's, when I first came to the Island. The Authentic Las Dalias Market, Grace Jones singing 'La Vie en Rose', an Island pure and not discovered by tourists, the 'See and be Seen' entourage far far away. 

My Bohemian Garden
Pallets in elkaar timmeren, matrassen erop, dekens en kussens, véél kussens,  et voilá.
Dat betekent ook weer stokken zoeken .....
Vorige jaar beschilderde ik stokken, die ik ophang als een soort dreamcatcher, magic stick, you name it

We build a loungebench of old pallets, put on mattrasses, mexican blankets, and pillows, a whole bunch
And searching for branches in the woods...
Last year I painted those branches/sticks, that I hang in my garden as 'dreamcatcher, or magic sticks....for decoration


Gewoon stokken,acrylverf en kwasten
Stokken een beetje schoonmaken en afkrabben 
En..nieuwe stoelen, Marktplaats, I love you !

You can paint them with acrylic paint
Just clean them a little and scratch off loose bark
And I bought me some devine Bohemian chairs this week!





Uiteraard liggen er haakwerkjes.......
Een confettikussen , het 4e in een serie, en een nieuw probeersel...lantaarntjes.
Ik kwam het tegen op Pinterest...te leuk! 
Dus proberen, 2 x uitgehaald, het werd te bobbelig.
Wordt vervolgd :-)

Offcourse there is my crochetwork..
A confetti pillowcase and a new project I found on Pinterest,
Little cute lanterns. I allready started them twice, too wobbly, but now I figured it all out
An update will follow on that






Fijne eerste echte Lentedag!

Liefs, Karin 






6 opmerkingen:

  1. Hoi Karin,
    Wat een heerlijk blog heb je!
    Ik kan me helemaal vinden in je kleuren
    en je mooie creaties <3
    Ik ben ook helemaal verliefd op je marktplaats schatten, gave stoelen!
    Ben benieuwd hoe je lantarentjes avontuur afloopt, ben er ook een beetje mee aan het stoeien
    maar valt nog niet mee ;)
    Leuk, je hebt er een volger bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Jellina,
    Nou, thx! dank je, superlief!
    en mn stoelen...owowow, zo blij als een kind in de ballenbak :-)
    Leuk he, de lantaarntjes, ik kwam een foto tegen en daarmee aan de gang gegaan.
    De join heb ik van Atty geleerd tijdens onze wekelijkse haakdate op Blijburg Amsterdam :-)
    Ik volgde je geloof ik al, dank voor het volgen van mijn (net gestartte) blog!

    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooooh, je haakwerkjes zijn schitterend!! Die stoelen ook! En wat een superleuk idee voor je tuin!!
    Ik word helemaal vrolijk van je blogpost :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah dankjewel Sigrid...ik was ook zoooo blij dat ik ze zag..:-) Fijn om te lezen ook dat je er happy van wordt! Thx!

      Verwijderen
  4. Ik vind de foto van je tuin er zo gezellig uitzien! Ik wil dit jaar een steigerhouten bank met ook heeeeel veel kussens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja fijne plek he Annabel...dankjewel. Heel god plan van je. Stuur je dan even een foto?

      Verwijderen